Början till utbrändhet?


Än så länge idag så känner jag mig lite bättre än vad jag har gjort, dock inte alls helt bra. Lite illamående som gnor lite sådär irriterande, måste fortfarande ta det lugnt när jag ska vända på huvudet för ögonen hänger inte riktigt med, och magen känns lite bättre. Men är livrädd för att det kommer bli värre under dagen, vill att det sak gå bort, att jag sak bli bra nu.

Något som skulle kunna vara en förklaring till hur jag mår är att jag börjar bli utbränd. Hur man kan bli utbränd i min ålder är dock för mig ett rent mysterium. Men jag kan inte tänka ut vad det annars kan vara, antingen är jag på väg att bl utbränd eller så har jag något allvarligt fel inne i min kropp, så jag tror jag sattsar lite på det där med utbrändhet och börjar ta det lite lugnt istället.
Har ju i och för sig levt med en ständig stress och panik i ca 8 månader, så det finns ju dessvärre en förklaring till varför kroppen kanske inte skulle orka mer.
Ska bli mycket dukigare på mina sov rutiner och så ska jag verkligen försöka sätta min hjärna i lågvarv!
Bästa sättet för att få ner stressen i min hjärna, är att slå på musik, börja städa och sedan gå och träna.

/Stina

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag fick sådär för två år sedan. Slutade med att jag kollapsade och fick åka ambulans. Sen fick jag ta det lugnt. Det som är bra när det bara är "början till" är att du behöver inte ta det lugnt så länge för att bli bra igen.

2012-04-19 @ 16:42:11
URL: http://itsasecret.blogg.se/
Postat av: Sabine-Välbefinnaren

Stress och Panik i 8 månader leder nog till utbrändhet som du skriver. Medicinen är relax, sömn och vätska. Hoppas du blir lugn som en solros snart! =)

2012-04-26 @ 20:23:44
URL: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0