Våldsamma åkersberga


Det är helt sjukt att vi inte har en polis station i denna nedrans by.
Åkersberga är en av dom värsta städerna i stockholm och så tas åkersberga polisen bort.
I täby ska polisen finnas, där det knappt är någonting att göra.

Inatt har det varit polis bilar överallt, och det är precis så det borde vara jämt här ute.
Det händer så mycket precis hela tiden, men allmänheten får bara veta en bråkdel av allt då inte mycket går ut i media osv.

Vad gör man egentligen i denna byn? Jag fattar inte vad som händer.
Vart får ungdomarna tag i droger och pistoler? hur har dom råd? hur kan dom INTE ha spärrarna om att skada eller ta någon annan liv? det är för mig hela ologiskt.
och varför är det ingen som gör något????

Uppgörelser uppgörelser uppgörelser, det är tydligen det enda det ska handla om för folk här ute. det är SJUKT.

Skänker en tanke åt de familjer som är drabbade, och även om dessa ungdomar kanske inte är världens gudsbarn så hoppas jag inerligt att det inte är den jag tror som var en utav dom tre.


OBS: Jag vet vart den som någon ville kalla det för åkersbegas polisstation ligger, och ja jag vet att den finns, men har ni någon anning om vad dom gör??? Det vet i alla fall jag, och därför säger jag att det inte finns någon polisstation här ute. Åkersberga är Täby polisens område.
/Stina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste bara få säga att det faktiskt finns en polisstation. Vid gamla musikaffären fast lite längre ned. Och närpolisen är i tjänst i stort sett hela dygnet. Sen var nog den här förvånade skottlossningen oundviklig. Polisen hade inte kunnat stoppa den iaf.

2011-06-12 @ 18:59:45
Postat av: Stina

Jag vet mycket väl vart den såkallade "polisstationen ligger, som nästan aldrig är öppen, tar hand om anmälningar eller har poliser tillgängliga. Väldigt mycket som händer i denna byn skulle kunna förhindras genom hårdare tag här ute, däribland fler poliser, som dessutom gör någon när man ringer, och som är i närheten. Det finns många saker som polisen här ute skulle ha kunnat stoppa.

2011-06-12 @ 22:01:00
URL: http://stina3.blogg.se/bebis
Postat av: Anonym

Fast det är ju inte polisens fel.. De gör så gott de kan. Problemet ligger snarare på politikernivå. Att sparka på de som redan gör så gott de kan är lite fel i mina ögon.



Jah håller med om att det behövs fler poliser här ute, för de händer så mycket att polisen inte har möjlighet att hjälpa alla. Eftersom jag tycker du är en bra och smart tjej, som dessutom verkar ha ett stort kontaktnät, dra igång ett tidningsinlägg eller liknande? :-)

2011-06-13 @ 20:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0