Vid sjukdom.


Om man är sjuk, och vill bli frisk så skippa all medicin om den inte är nödvändig.
Jag tar gärna inte medicin i första taget.
Kroppen kan ta hand om det mesta själv med sitt egna försvar, ett försvar som vi har är bla febern.
Du ska aldrig ta en alvedon för att få ner febern, eftersom febern gör att vi snabbare blir friska, febern får dom oönskade bakterierna att försvinna.
Dricka mycket, äta mycket näringsrik mat, och sömn, massor med sömn, det ska hjälpa!

Nu har jag fan haft feber sedan i fredags, såhär många dagar har jag aldrig förr legat i feber. Sist jag tog tempen hade den stigit från 38.4 till 38.9
Nu har jag fått ont i vänstra sidan av ansiktet, ögat, kinden, käket, någon tand tror jag.
Jag försöker sova, men jag vaknar ju konstant utav att jag är helt dyngsur av svett, jag försöker dricka så gott det går, men äta, jag försöker verkligen, och jag får i mig lite, men det tar emot så fruktanssvärt.
Jag blir galen!

Förr så fanns det vara en "sjukdom" jag lyckades åka på, och det var förkylning, med lite feber i en dag.

I år har jag för första gången fått nå jävla virus i halsen, som gjorde mitt sängliggandes med enorma smärtor, en fruktansvärd hosta i två veckor, som övergick till tjutande andning i ca två månader till.

Sedan blev det lite magsjuka,

och nu denna skit.


Jag har inte tid med en massa sjukdomar.
Plus att jag måste gå till läkaren med Thea, börjar bli galen på hennes nattliga hosta, den går verkligen aldrig över.

/Stina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig hjärtat!! <3

2011-01-04 @ 20:32:58
URL: http://irl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0