Hur sjuk ska man vara för att "slippa" jobba?


Jag har stött på MÅNGA människor som har varit sjukskrivna av många olika andledningar, och många utav dessa är hemma sjuka fast dom faktiskt kan jobba, och andra tom jobbar fast i andra länder, vilket jag är helt emot!

.. och så finns det folk som är helt otroliga.

Jag har träffat en kvinna som levde med ALS, det är en nervsjukdom som gör att musklerna förtvinar, och vanligast är att man till slut så gott som kvävs till döds.
Jag är inte säker på hur länge hon gick med ALS, men när jag träffade henne så hade det gått så långt att hon tappat talförmågan, och fick mat via en pegg. TROTS detta så JOBBADE HON, hon jobbade som fotvårdare, och höll på så länge hon orkade. det tycker jag är helt otroligt att man är så stark, och kan ha en sådan livsglädje fast man är på väg på sitt slut.
Hon slutade jobba till slut, när kroppen inte längre klarade av, och några månader senare gick hon bort.
Må Hon Vila I Frid, Nu Är Hon Frisk Från Sin Sjukdom På En Härlig Plats.

Kan hon så kan ALLA! Hon borde verkligen vara en förebild för oss alla som klagar på att vi är för trötta, för sjuka, för lata för att jobba.
En kvinnas berättelse som verkligen alla borde få höra, och jag önskar att ni alla även hade fått träffa henne.




En annan berättelse är om en kille som har en sjukdom som kan göra till slut att han eventuellt inte kan gå om han inte konstant tränar.
Även om han håller igång så kan han vissa dagar ha så ont att han knappt kommer ur sängen, och även om han har extremt ont så vill han verkligen inte sjukskriva sig, och han sa det bästa citatet till mig en gång som jag beundrar honom för " Min sjukdom ska inte få ta över mitt liv"


Två Starka människor med jobbiga sjukdomar som endå ger/har gett allt!


/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0