Bihåleinflammation


Har du haft det förr? Om inte, då kan jag säga dig att det gör SKIT ont.

Ringde till 1177 och frågade vad jag skulle göra. Som vanligt till svar
- Ta en alvedon och har det inte gått över tills imorgon så gå till läkaren.

Visst går det över under stunden alvedonen värkar, men imorse så kom det smygandes tillbaka igen.
Går till husläkaren, tidigare än vanligt för jag inte vill sitta och vänta i två timmar. När jag kommer är det tre personer i samma väntrum, ungefär lika många i andra väntrummet. ändå tar det nästa två timmar, HELT OTROLIGT!!!

Kommer in och säger att jag är ganska säker på att jag har Bihåleinflammation.
Läkaren säge,
- Det låter som influensan

- okej säger jag, men man kan ju få bihålsinflammation om man har influensan.

Inga konkreta svar får jag mer än,
-Du ska gå något för det

- Jag säger innan hon hinner öppna munen att jag vill INTE ha fler nässprayer.

- Ja men det är precis det du ska få.

Jag lever dagligen med en kortison nässpray, och om det är de jag ska använda för att det ska bli bättre, hur i helvete kunde jag då bli såhär???

Hon frågar också hur febern har varit och hur det var i morse. har legar på runt 38.5 sedan 38.9 och imorse var den på 38.0 , då säger hon att det är på väg tillbaka, jag säger att NEJ det är de inte för det är alvedonen som fortfarande sitter i , men jag känner hur den börjar gå ur. då blir hon tyst och fortsätter med annat.

Inget sva får jag tillbaka. Utan bara, hör av dig om det inte blir bättre.

Gick därfrån "tomhänt" men med ett svar att jag kunde jobba. Alltid något!
Men jag blir bra galen på läkana i denna byn.

Eftersom jag har så mycket problem med nästan och hosta och har varit där ofta nu sista året så fatta jag inte varför dom inte göra något mer.



SYMTOM

Mina fyra symtom. Fruktansvärd smärta och 38.9 graders feber!

  • det värker i kinderna eller pannan – oftast känns det mer på ena sidan
  • man får illaluktande snuva och blir täppt i näsan – vanligtvis är det värre på ena sidan
  • det värker eller trycker i tänderna i överkäken.

  • har hög feber, fryser, är stel i nacken och känner sig allmänt svag
  • har kraftig värk över pannan och känner sig allmänt sjuk
  • blir röd och svullen i huden kring ögat eller kinden.


/Stina

Kommentarer
Postat av: Linda

Men vafasen har du för husläkare?

BYT isf, den som jag har är kanon!

Fick gå igenom många rötägg för att nå fram till henne :-P

Hoppas du blir bättre snart!

2011-01-06 @ 00:38:40
URL: http://livetsomlinda.webblogg.se/
Postat av: Linda

ooh katarina tennström heter hon, budell är också en bra läkare

2011-01-06 @ 00:39:10
URL: http://livetsomlinda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0