Musik, sång, passion



Musik, makes me happy
Musik, makes me crazy
Musik, makes me sad
Musik, makes me wanna love
Musik, makes me dance around

Kan man annat än att bara älska musik?
Bara sitta och lyssna på en låt och höra hela texten, vad sjunger dom om, bara leva sig in i låten, bort från nuet.
Är det inte underbart.

Texter jag gillar är bla  Runaway med Darin
Idol låten Everything changes  med Marcus fagervall
All shook up
med Elvis :D
Hurtful - Erik Hassel

Runway

"The way you make me feel inside
Butterflies, goosebumps, euphoria
Putting my emotions to work"


Everything Changes

"Do you believe in magic?
Do you believe in falling at first sight?
When love comes crashing in
I begin to realize
There's nowhere for me to run tonight
"

All shook up

"Well please don't ask me what's on my mind
I'm a little mixed up, but I'm feelin' fine
When I'm near that girl that I love best"

Hurtful

"I'd rather give my ego another push 
I used to be a fool
It was a foolish game I played 
And it's a fool's faith coming mistakes I made
Once I hade it right it was all too late
 "

Theas favo låtar är i alla fall , If i were a boy - Beyoncé  och Im yours - Jason Mraz
Den första för att jag har den som ringsignal, så det kan hända att hon tänker på mig när hon hör den ;)
Den andra lyssnade jag på under graviditeten och sjöng in till henne i magen, då Im Yours är en av mina käraste låtar.

Alla som pratar om att den låten är gammal, och var inne för några sommrar sedan, Spelar ingen roll. Så många gånger jag har hört den och  sjungit den, den tar sig inte ur mitt hjärta.. ;)

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0