Inget vatten


Kan det bli drygare?  Först vaknade Thea vid tolv inatt och vägrade somna om. Sedan vaknade hon igen halv sju och ville ha välling.
Jag vaknar och det känns som om min näsa är enorm, det värker i bihålorna, vet inte om det faktiskt är pollen eller förkylning, men känner mig inge vidare. Går upp ska sätta på vattnet, det finns inget vatten.
Blev då ingen välling till henne, utan hon fick ett mellanmål istället.
Nu vid hennes lunch, är det dags för gröt, förtfarande inget vatten som jag behöver till gröten.
Fanns lyckligt nog lite vatten kvar i vatten kannan från igår.
Men nu då. Kan inte tvätta händerna, kan inte duscha, kan inte tvätta, kan inte diska. Man är verkligen helt förlamad utan vatten.
Ska ta och ringa och kolla vad det är frågan om. och kommer inget vatten på snart så får jag gå över till mamma och pappa istället.
Sedan har jag lite att läsa idag, och jag skulle vilja ta med mig mamma till täby och inhandla kalas tillbehör, men får se om jag kommer orka det.



Thea och Jag i Söndags, efter Vaxholms färden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0