Exakt nu för ett år sedan


Vad gjorde jag nu för...

365 dagar sedan eller...
52 veckor sedan eller...
Helt enkelt 1 år sedan

Kan inte riktigt fatta det, men just just nu för den tiden sedan så låg jag inne på BB-Stockholm och skrek av smärtan av mina värkar. Min älskade dotter var just nu bara några minuter från att komma ut till världen.
Om se sådär ca 10 minuter satte krystningsvärkarna igång, nu var hon verkligen på väg.
00.13 Inatt vart min dotter född.
Nu samma tid ligger hon så sött i sin säng och sover. Helt sjunkt när jag tänker på det egentligen.
Jag har tänkt mycket på förlossningen, men känslorna jag har just nu har jag nog aldrig kännt tidigare. Nu känns dom starkare, jag upplever minnena mycket kraftigare, kommer nästan ihåg mer just nu när jag tänker på mycket på det.

Snart håller jag min dotter i min famn för första gången. Just nu vet jag inte ens om det är en pojke eller flicka som ska komma ut, (förutom att jag själv hela tiden var sten säker på att det var en tjej).
Om 20 minuter får jag se henne...:D

Resten av natten var dock ingen höjdare. Inatt får jag sova så sött för att sedan gå på mammagrupps återmöte.
Men då... då fick jag inte sova försen vid 3 tiden kanske. Hade ingen anning vid denna tipunkt att jag skulle behöva åka ner på Operation och inte få vara med min dotter.
Hade heller ingen anning om att jag skulle bli tvungen till att ta ryggmärgsbedövning, jag skulle ju inte ha någon smärtlindring. Men inför operationen vart jag tvungen.
En operation jag skulle komma att lida för en lång tid efter.
Det var visst ingen dans på rosor att föda barn. Men glad är jag över att jag gjorde det..=) Och glad är jag över att jag överlevde förlossningen.

SNART ÄR MIN SKROLLAN 1 ÅR

En trött, tjock och nyopererad Stina, med sjukt mycket för lite blod i kroppen. Men en underbar liten tjej =)

Första bilden på Thea. (Blev ju tyvärr inga bilder från förlossningen pga mitt tillstånd )  =(

Thea med första kläderna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0