Följ din väg!


Igår satt jag och snackade så mycket skit med Linda över en fika, man har mycket att säga när man inte ses så ofta..
Men vi kom in på ett ganska roligt samtal..
Om att hitta sin egna väg, Bullshit eller ej?
Om att överallt omkring oss finns det tecken som man ska följa, och att allt man gör har en mening..
All godhet kommer tillbaka, efter alla missöden kommer någonting stort.

VEM KOM PÅ DETTA???
Det finnt inga tecken, du måste skapa dig dom själv.

Att följa sin väg... om jag ska följa min väg så ser det nog ut som en stig, men inte en stig i skogen som går till ett stort rosa slott där jag ska bli prinsessa, utan min stig går mitt i stan, och på sidan om ligger en massa underbara butiker, fast dom ligger kanske mer på små stigarna bredvid. haha.
Längst med stigen så kommer det stå små barn, ett barn kommer stå någonstans, och eventuellt ett till, en brudklänning kommer dyka upp någonstans, och min stig slutar med en helt underbar villa, med garage, tvättstuga och en uderbart stor garderob...
Och de stigen hittar jag inte genom att grenarna blåser åt ett speciellt håll, utan det är stigen jag ska skapa åt mig själv, det är stigen jag vill ha. Denna stigen kan jag och kommer jag att få.
Men utbildning och jobb stigen lämnar jag tom och osagd, för den kan gå åt vilket håll som helst.



Hur ska din stig se ut??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0