Hasch = Farligt


Jag har alltid sett Hasch som en fiende till mig, har alltid varit extremt emot det och aldrig testat.
har umgåts med många som har rökt på dagligen, allra mest i Spanien. Det var deras val så jag sa inte så mycket tills en dag då jag ville testa. Blev lite sugen efter ett tag, för dom alla verkade ju ha så roligt.
Jag tog tag i en Joint skulle precis ta ett bloss då min bästa kill kompis Jakob kom fram arg som ett bi, och skrek åt mig att jag aldrig någonstin fick testa, och gjorde jag det då skulle jag få se på saker och ting.
Enda sedan den dagen har jag lyssnat på fakta, läst fakta, iaktagit extremt på hur alla reagerar på rökat.

Skaffade mig ett tag efter detta en pojkvän som rökte på, som jag blev arg på varenda gång han började rulla för att röka, till slut tröttnade jag och sa att om han ska vara med mig så får han sluta, allt jag fick höra var " ja men du dricker ju, det är lika farligt" , han blev arg på mig istället. Rökat är inte farlig, fick jag höra gång på gång på gång.
Efter att jag verkligen visade så gav han sig, och rökte inte så länge han var med mig, eller dom dagarna han skulle träffa mig, hur han gjorde när jag var i Sverige och han i Spanien vet jag inte.

Tycker det är sjukt läskigt med det där, dom jag känner vägrar erkänna att det är farligt, vägrar lyssna.


Läste nyss en liten artikel på aftonbladet om hur det kan påverka.

LONDON. Cannabis kan göra dig psykiskt sjuk.
Det kan räcka med några bloss för att utveckla beteenden och störningar som liknar schizofreni,
enligt en ny studie i London.

I testet ingick 22 friska studenter som injicerades med THC, den aktiva ingrediensen i drogen.

Hälften av testdeltagarna visade efteråt tecken på mild psykos.
De blev paranoida och deras minne påverkades.

Forskarna anser att de nu bevisat att cannabis inte bara är farligt för redan psykiskt sjuka.


Jag vill verkligen inte ha denna skit i mitt liv, men det är inte alltid så enkelt att komma undan. Allt för många har testat eller tar det, tycker det är grymt tragiskt, men det verkar som om det är så världen ser ut, och det är inte mycket man kan göra, deras liv, deras beslut. Men kom inte nära mig med någon Joint!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0