Träna mammamagen

Jag avbröt min plankanutmaning efter ett prat med min barnmorska.
Så idag startade jag min mammamage träning istället.
Övningarna verkar lätta och fåniga, men faktisk lite kluriga och även sköna att göra.
Så nu ska jag verkligen hålla mig till dessa träningspass
5-6 dagar i veckan, övningarna tar knappt en kvart så inga undanflykter att man inte hinner med inte.
Har fyra övningar på nivå 1 som jag bara har 9 gånger kvar att göra :)
Sakta men säkert, så jag förväntar mig en platt, fin och smidig mage sedan.
Efter alla dessa övningar så är det bara att ge järnet på dom yttre magmusklerna så att man även kan få tillbaka någon ruta iaf.

 

Detta är övningar som rekommenderas till alla som nyss fött barn. Trixet är att hela tiden suga in och "hålla" strålen, för att man ska kolla åt dom inre magnusklerna som gör att magen hålls in och är platt. Plankan och sittups mm är övningar mer riktade mot dom yttremagmusklerna och innan man tränar dom så ska dom inre byggas upp.

 

fick höra efter jag fött Thea att man absolut inte skulle börja med sittups, utan köra plankan, men nu säger man att plankan inte heller ska göras utan dessa små övningarna jag har börjat med. Men dock finns det fortfarande barnmorskor som talar om för nyförlösta att det är helt ok efter ca 2 månader att börja göra sittups, detta är helt fel, dom barnmorskorna är inte uppdaterade, följ inte deras råd. Har en vän som fick det rådet för två veckor sedan, trodde nästan hon skämtade först. 


Känner mig extremt förväntansfull!

 

Är du nybliven mamma så ladda ner denna app. Kostar en liten slant, men vill du ha den där snygga magen så är det värt det.

 

appen heter mammamage och kostar runt 20kr har jag för mig. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0