Insomni


Då var det dags för mina sömnsvårigheter att komma tillbaka.
Jag är super trött tidigt på kvällarna, men jag klarar endå inte att ta mig till sängen, för jag vet att då kommer jag ligga där, skaka ben och fötter och bara snörra runt i timmar.
Börjar bli lite tröttsamt nu igen.
Sist fick jag sömntabletter, men dom är dessvärre slut, och när jag var till läkaren för ett tag sedan för att dom började ta slut så var mitt enda alternativ psykolog. Tror dock ingen eller inget annat är tiden kan hjälpa mina sömnsvårigheter, sist gick dom över, och det är jag övertygad om att det även kommer göra denna gång.
Har bara inte möjlighet att ha det såhär i flera veckor och få för lite sömn.

Men jag tänkte, undra vad som är bäst. En sömntablett, eller ett halvt glas vin??
Vad ger bäst resultat?
Vad är bäst för kroppen?

Jag har kanske fel, men jag tror vin är bättre för kroppen, dock är jag inte säker på att det fungerar i närheten så bra som en tablett.

/Stina

Kommentarer
Postat av: Claire

Typiska stress symptom gumman!

Kan du inte somna inom en halvtimmme så ska du gå upp och göra annat en stund och sen försöka somna igen. Fortsätt så varje halvtimme tills du somnar.

Jag tror absolut att ett glas vin är bättre än en sömntablett och om läkaren inte vill skriva ut sömntabletter utan att du går till en psykolog så kanske du ska fundera på att gå till en psykolog och prata. Det kan ju finnas underliggande problem som gör att dina sömnsvårigheter uppstår?!



Älskar dig min duva!

Pusss

2012-02-29 @ 01:42:35
URL: http://clairee.blogg.se/
Postat av: louise

Vilken fin blogg du har med alla dessa vackra bilder. Hoppas du kommer fortsätta med samma anda framöver också.

Tycker fler borde ge lite mer komplimanger, jag vet ju hur glad jag själv blir av att få bra respons så här får du en :)

Ha en trevlig fortsatt dag!

2012-02-29 @ 13:54:02
URL: http://laakinoiise.co.cc
Postat av: Sabine-Välbefinnaren

Jag tror faktist också att vin är bättre än tabletter.... speciellt rött vin. De som ska vara bra för hjärta och kärl.... och det säger forskning! =) Jag har periodvis också problem med att somna (gjorde ett inlägg om de också), men nu somnar jag snabbt. Har upptäckt att jag sover bättre om min pojkvän ligger brevid, så ibland får jag tjatta in honom i sängen. =)



Sv. Hungrig av min blogg... jag ser de som positivt.;-)

2012-03-19 @ 22:03:15
URL: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0