Katastrof för över 1 miljon stakars barn!




Egentligen så är det helt sjukt hur man på sätt och vis blundar för saker och ting. När man läser i tididningarna, er på nyheterna, eller när det är stora galor med insamligar till världens barn då skär det i hjärtat och tårarna bara rinner och det enda jag tänker på, ge mig massor med pengar så jag kan åka ner med ett helt flygplan med behövande saker och bara få bidra med mig själv, med min kärlek.
Men sedan så försvinner dom tankarna dels för att jag vill att dom ska försvinna, mår för dåligt att tänka på alla stakars barn.
Det enda problemet är, varför gör jag inget åt saken?? Jag skänker nästan aldrig pengar.
Nu är läget för över 1 miljon barn kritiskt och det satte sig åter igen i hjärtat, så nu har jag faktiskt skänkt pengar, och det tänker jag göra varje månad nu mera, till olika organisationer, fram till den dagen jag själv kan åka ner och hjälpa!!!

Plan Sverige

Skänk ditt bidrag genom vår Gåvoshop.

SMS:a KATASTROF till 72910 så bidrar du med 50 kr.

Sätt in valfritt bidrag på pg 90 07 31-1 eller bg 900-7311. Märk insättningen med KATASTROF.

 

UNICEF

Skänk 50 kronor genom att sms:a Liv till 72 900 eller ge en större gåva här.

 

Läkare utan gränser

Skänk en gåva online

Sms:a LIV till 72 970 (50 kr*)

Sätt in ett bidrag på PG 900603-2 eller BG 900-60 32. Märk talongen "Akutinsatser".

*(Av en gåva om 50 kr tillfaller ca 45 kr Läkare Utan Gränser. Resterande summa är avgifter där ca 3,75 kr går till mobiloperatörerna och ca 1,25 kr går till teknikleverantörerna. Motsvarande siffror för en gåva på 30 kr är ca 28 kr till Läkare Utan Gränser och ca 2 kr i avgifter.)

 

"Några exempel på vad dina pengar kan användas till:

306 kr räcker till 1 350 påsar näringspulver, som ger ett undernärt barn alla de livsviktiga vitaminer och mineraler som behövs för att överleva och växa.

540 kr räcker till 150 påsar Plumpy Nut, en näringsrik jordnötskräm som kan rädda livet på ett undernärt barn. Krämen är särskilt framtagen för att hjälpa undernärda barn att snabbt gå upp i vikt.

1 160 kr räcker till 2 000 påsar vätskeersättning, som kan snabbt och effektivt bota uttorkning som följd av svår diarré."

 

Ni som läser min blogg, och därmer läser detta inlägg. SNÄLLA skänk en slant till barnen. Tillsammans är vi stora!

 

/Stina


Kommentarer
Postat av: Carran

Vilket fint inlägg gumman!!! Ja tänk om alla gav lite?! Vilken skillnad!! Jag ger 120:- till Rädda Barnen varje månad+250:- till mitt fadderbarn..som sagt, tänk om alla gav, lite!!!

2011-07-23 @ 07:35:13
URL: http://carrolajna.blogspot.com
Postat av: Claire

Jag skänker ingenting men däremot åker jag ner med läkare utan gränser och gör en skillnad på plats! Inom en snar framtid är jag där. =)

x x

2011-07-25 @ 17:46:51
URL: http://clairee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0