Fritt Land!


Vad är det för fel på folk? Alla har vi en egen röst, det är ett fritt land, alla tänker vi olika. Om någon vill rösta på SD så LÅT DOM GÖRA DET. Folk skriver på FB att om man har röstat på SD så ska man plocka bort dom som vän! och partiledarna sitter och säger att dom knappt tänker gå in i fika rummet om SD´s partiledare står där.
Ni är Vuxna människor, det här är ingen jävla dagisverksamhet.
men nej, det är kanske inte det bästa att dom har kommit in, men nu är läget så för att svenska folket har röstat fram dom, deal with it!!
och acceptera att alla är vi olika, alla tycker vi olika. Alla måste få ha en egen åsikt, och den måste ALLA andra acceptera även om den kan vara lite åt helvete!
Och om ni tror att alla som röstat på SD är rasister så har ni fel. Varför tror folk alltid att det handlar om rasismen, säger någon ett enda litet ljud så är dom rasister direkt.

Jag har bott i Spanien, pratade någon om att jag var blond, invandrare, eller sa jävla svenk till mig så tänkte jag aldrig någonsin tanken RASIST, så varför måste detta land tänka så hela tiden??

Fan vad upprörd jag blir!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Du är den första som tycker likadant som jag! :D

2010-09-20 @ 13:01:49
URL: http://emiliaper.blogg.se/
Postat av: Anna

Men ärligt, Kristina... om du tycker att det är så viktigt att folk får ha sin åsikt - då måste jag väl få ha min, eller? Dessutom så är det skillnad på åsikt och hets mot folkgrupp, som är ett brott enligt svensk lag. Och det är min fasta övertygelse att den som röstar SD är antingen rasist eller idiot.



Såg du tex på tv när du bodde i Spanien hur ett parti gjorde en reklamfilm där de framställer svenskar som ett hot mot hela landets pensionärer och visar något som ser ut som en scen ur en skräckfilm där tjugo svenskar jagar en stackars spansk pensionär i mörkret? Då tror jag att du också hade blivit upprörd. Se deras valfilm på youtube så fattar du kanske? Det är ändå skillndad på organiserat hat i riksdagen och kaxiga ungar som skriker glåpord efter en på gatan (har själv bott i Spanien som du kanske vet)



Nedan kan du även se en intressant länk med en av SDs ledande politiker som vägrar att ta avstånd från Nazismen och istället pratar om att han vill skydda svensk kultur... som tex JULAFTON. Ärligt?



Jag kan förklara i nåt annat sammanhang huruvida jag tycker det är ok att ljuga och sprida falsk propaganda i media och göra ovetenskapliga undersökningar som sedan framställs som fakta....



http://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc&feature=related



http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE



Och vad gäller "fritt land" så är det just det som är problemet... om SD får bestämma så är landet inte längre fritt. Kanske för åsikter men inte för hudfärg och etnisk bakgrund och det tycker jag inte är ok. Sen får du gilla det eller låta bli.



Anna



2010-09-20 @ 14:59:57
Postat av: Anonym

WORD! Riktigt bra skrivet Anna!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-09-20 @ 16:14:33
Postat av: Claire

Jag håller med dig Stina. Jag tycker verkligen inte om SD och skulle aldrig i hela mitt liv rösta på dem, men självklart så har alla rätt att rösta på det parti dom vill. Det kallas DEMOKRATI!! och Sverige är ett demokratiskt land.

2010-09-20 @ 18:45:38
URL: http://clairee.blogg.se/
Postat av: Cissi

håller med dig fullt ut!

2010-09-20 @ 19:32:45
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra skrivet anna !

2010-09-23 @ 19:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0