Sjukstugan


Idag har vi varit hemma från våra "plikter" för Thea sötnosen är sjuk, på något sätt. alldeles kletig i ögonen, jag torkar och torkar och torkar men lika snabbt är det tillbaka. Tydlien 6 barn till på dagis som ha samma sak.
och jag som nyss skrytit om att barnen aldrig är sjuka på Theas dagis.
men pigg och gla är dom för det.. =)
Hon var så söt när jag lagade mat. Det låg ägg kvar på bordet sedan tidigare idag, Så thea skalade ett helt ägg själv, och skulle ha det till middag också. Gullungen :D Jag som inte trodde hon skulle fixa det, men varenda liten skal bit var borta.

Värsta nu är att jag har flera saker jag måste göra klart denna veckan, hade tänkt göra det i helgen då jag skulle vara barnfri, men jag hade Thea i helgen i alla fall så det blev inget gjort. Går inte att få det gjort med Thea hemma, man kan inte slappna av och koncentrera sig riktigt. Kommer ha AP mycket att göra på Onsdag. Blir att vila upp sig rejält så att jag orkar med allt.

Så vill jag ju städa lägenheten också. För om schemat stämmet så får vi ju flytta in på Fredag.. :D
Det enda dryga är att det kommer dröja yttligare 4 veckor innan vattnet kommer fungera som det ska. Så på dagarna kommer vi inte ha något vatten, med kvällar, nätter, och helger så ska det fungera.
Blir tidiga mornar så man hinner göra frukost och duscha innan vattnet stängs av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0