Bra & dålig fredag



Det som var bra var att bilen kom igår.. :D Så den kunde vi åka och hämta, så fin den är. =)

Men man kan ju tydligen inte så allt bra, lägenheten skulle vara klar igår, men det var den inte, massor med små saker som inte är gjorda, och så har dom städat, men skitat ner igen. Blir så irriterad att dom inte sätter upp några lappar om försening.

Sedan så skulle det bli myskväll, blev väl si sådär, då jag fick så EXTEMT ont i halsen, att jag inte ville prata ens.
Det är inte ett dugg bättre idag, och feber.. =( Fast feber är bra, så att dom dumma bakterierna kan försvinna, om det nu är bakterier.
Ringde till jourmottagningen, och fick som svar,

Jag - Skulle vilja träffa en läkare för jag har så himmla ont i hals och nacke
Jour- Hur länge har du haft det då?
Jag - Har hostat i två dagar och igår gick det över till hals ont, blev bara värre och värre mot eftermiddags kvällen
Jour - Ta lite hostmedicin och en alvedon
Jag - Jag har inget hostmedicin för jag anväder inte sådant, och alvedon tog jag igår, men hjälpte inte
Jour - Ja men alla har hosta och ont i halsen just nu
Jag - ok, det brukar jag också kunna få, men aldrig såhär illa, så jag funderade på halsfluss
Jour - Det kan de inte vara för då hostar man inte, och så har man febe
Jag - Hostar inte längre, slutade ju hosta och fick ont istället, och feber det har jag
Jour - jaja kan du komma 13.15
Jag - absolut

Hela tiden låter hon så besvärad och otrevlig. speciellt när hon blev "tvungen" att ge mig en tid. Vill folk inom sjukvården inte behöva jobba eller? Är trött på att möta sådan personal.
Kanske är lite fel yrke om man inte orkar jobba!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jouren är katastrof. när jag låg hemma efter min knäoperation och vi trodde jag hade skyhög feber och vi trodde det hade med knät att göra så ringde vi jouren i evigheter. Var alltid upptaget. Så vi åkte helt enkelt dit och tänkte vänta in en tid och såg att dom lagt av telefonen!!!

Pappa konfronterade dom och fixade mig en tid.

Visade sig att det var lunginflammation. Idioter.



Hoppas du blir bättre gumman. Du behöver absolut inte känna dig tvingad att ta mig i morgon, kan vi göra när du är bättre :)

Krya på dig!! Kramar

2010-10-23 @ 10:12:58
URL: http://livetsomlinda.webblogg.se/
Postat av: Claire

Tror inte hon var less på att jobba. Tror bara hon var less på alla som ringer in med samma besvär. =)

Det är extremt många som ringer in just nu och har ont i halsen och feber, Men har man inga vita beläggningar i halsen så är det ingen fara. Halsfluss går över av sig självt dessutom, så ge det ett par dagar så går det förhoppningsvis över. ;)



Krya på dig gumman!!

Pusss

2010-10-23 @ 13:49:53
URL: http://clairee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är man less på alla med sjukdomar bör man inte jobba inom sjukvården överhuvudtaget.

2010-10-24 @ 04:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0