En liten storie om hur människor kan vara!


Ni vet alla nära och kära vad en nära vän till mig gjorde i höstas.
Ska berätta om en lite storie som hända när jag hade min tid i Spanien.

Vi var ett gäng tjejer som umgicks, och nästan alla vi hade bröder. En dag säger en av tjejerna som jag kallar för Jonna att vi ska lova att inte röra varandras bröder, och hennes bror fick man speciellt inte röra. Okej säger vi alla, och det blir våran lilla pakt, att inte röra våra bröder.
Går faktiskt inte så himmla lång tid efter det tills Jonna blir tillsamans med min bror. Vad tänker man med då?
Jag tyckte bara att det var lite roligt faktiskt, henne tittade jag bara på och nästan skrattade för vad höll hon egentligen på med. Plus att min bror hade alltid ögonen på någon annan än denna Jonna, och så fort denna andra tjejen fick upp ögonen så vart det tack och hej till Jonna.

Sedan började jag prata med en kille på krogen som jag många gånger hade sett, men varken jag eller mina vänner visste vem han var. Vi började träffas han och jag, men sedan åkte jag hem till Sverige, kom tillbaka efter ett litet tag, och får reda på att denna Jonna hade börjat träffa honom, helt otroligt.
Men brydde mig inte så mycket då heller, när jag träffade honom på krogen med henne så skulle han hälsa, men jag sa att jag inte visste vem han var, eftersom jag blev irriterad att han var tvungen att gå just till min kompis. Men det vissade sig ju ganska så fort att han bara ville göra mig svartsjuk, ha dissade henne och vi blev tillsamans på riktigt denna gången.

Och den senaste gången vet ni nog alla om. Hur min kompis gick bakom ryggen på mig och umgicks och hade sex med Daniel, mitt ex, pappan till mitt barn, medans hon och jag umgicks extremt ofta och pratade i telefonen så gott som varje dag, jag och Daniel hade fortfarande ett gemensamt hem, och så gott som en gemensam ekonomi. Plus lite andra saker vi gick igenom lite då och då som jag inte tänker skriva här för då kommer jag bara så skit.
Så det är ingen idée.

Första Storien har jag överseende med. Vi var unga och dumma, och jag anser inte att Jonna gjorde dessa saker på ett fult sätt. Så jag blev aldrig riktigt arg på henne, ryckte mer på axlarna och gick förbi.

Andra storien å andra sidan, så fult gjort att man behöver ett svart hjärta för att ha mage att göra så som hon gjorde.
Men också å andra sidan, så hela sanningen är inte ute om någonting.. ;)


Kommentarer
Postat av: Jen

Tyvärr så finns det för många tjejer som är sådana.. tro mig jag har haft sådan fast inte blivit lika illa behandlad som du.. "jonna" tog ju priset..



Hoppas att allt är bra med dig :) Kram

2010-03-27 @ 19:22:18
URL: http://identitetmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0