Midsommar!


Toppen väder och en underbar dotter.
Thea och jag började dagen hos min farmor, med fika och så gjorde vi kransar.
Sedan så gick vi ner till midsommarstången på ängen, och det var galet mycket folk. Verkar som om Åkersergaborna har börjar hittat ner. Så mycket folk har det aldrig förr varit.
Thea stod sedan och plaskade i vattnet och ville absolut inte gå hem =)

Hem sedan för att förbereda maten.

Olika typer av sill
Ägg med skagen
Grillat är gott =)

Till efterrätt gjorde jag vaniljpannacotta med hallon på toppen. Hur god som helst. Synd att det inte blev någon kvar för jag är så enormt sugen på en sådan just nu, men det tar ju några timmar att göra =(







Efter att ha varit vaken precis hela dagen var det bara att bege sig till jobbet!
Jag hade en skön och lugn midsommarafton, riktigt skönt att inte känna ett måste att supa sig skitfull och må dåligt dagen efter.
Jag festar hellre till det ett vanlig helg då det inte är någon hysteri.


Kommentarer
Postat av: Claire

Saknar dig gumman! Följer din blogg varje dag, men vi kanske kan träffas snart och göra något mysigt istället?

2010-06-30 @ 10:27:53
URL: http://clairee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0