Utbildningar


Nu ska jag verkligen försöka sätta igång med mitt plugg... Och jag kommer att få sattsa hårt om jag ska försöka söka mig in på min plan B..
Plan A är fortfarande kustbevakningen, men plan B känns också extremt lockande. Dock ett antal fler år att plugga, och grymt mycket svårare att komma in. Måste ha i alla fall 1.8 på högskoleprovet, hur ska man plugga det till? hehe
Kustbevakningen känns inte som någon brådska, har inte direkt åldern emot mig, och utbildningen är inte så speciellt lång, är väl mer "förarbetet" som jag vill göra innan som kommer ta lite tid, få större chans att komma in.
Men Plan B, kommer ta mellan 5-7 år, plus att jag ska fixa komvux först.
så.. hmm, det är svårt det där.

Men vi startar med komvux och med.....

- Etik och livsfrågor
- Psykologi A
- Matematik B

- Rehabilitering och habilitering
- Medicinsk grundkurs

Känns ganska lockande.. Steg numer två blir kontakt med komvux, så får man se när man sätter igång.
Men är verkligen så sugen nu, vill börja imorgon!

Kommentarer
Postat av: Claire

Vad ska du plugga till? Läkare eller?

2010-02-16 @ 14:54:53
URL: http://clairee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0