Frågor

Fick några frågor för ett tag sedan som jag tänkte försöka svara på..


Min Dotter var halv planerad kan man säga. Jag hade haft P-stav i ett år, men hade mens nästan hela tiden så jag tröttnade, plus att jag hade/har lite chans till att bli gravid, och jag ville bli gravid under en tid framöver. Hade räknat med ungefär 1-2 år, och var lite försiktig i början, men så lyckades vi bli gravida i alla fall, på första riskabla sexet. Så jag hade kanske inte så svårt som läkaren sa, eller så var jag och Daniel en perfect match

Jag förstd direkt 3 dagar innan mensen skulle komma att jag var gravid, tog ett test, lämnade det i badrummet, så fick Daniel gå in och kolla, och kom ut med ett leende. vart super glad, men det var samtidigt en konstig känsla, fast på ett bra sätt.
Jag ringde min mamma bara någon dag efter tror jag, hon var i Spanien då, och började självklart köpa bebis saker redan då.
Två veckor efter att jag fick reda på det skulle jag och mina tjejer åka till GBG som vi gör varje sen sommar, hade inga planer på att säga något och paja resan, för vi skulle ha kul, inte prata om bebisar, hehe, men kunde inte hålla mig, så jag berättar i bilen och alla blir hysteriska..
Det var det perfekta tillfället att berätta.
Släkten ringde min mamma omkring till som en galning...=)
Alla vart super glada, var lite orolig över vad mina mostrar skulle säga eftersom var var/är ganska ung, men dom vart också super glada, speciellt min yngsta moster som själv hade fått en tre år tidigare, och blev gravid hon med när jag var i tredje månaden.

Jag hade inga symtom i början då jag förstod att jag var gravid mer än att min  mens cykel är så, att den kommer 3-5 dagar tidigare datumet varje månad. Så när det var 3 dagar kvar till förra månades datum och mensen inte kommit, så fattade jag direkt.
Sedan svullnade magen upp direkt, jag började bli lite illamående, men det var inte så farligt. Hade en dag då jag kräktes, men efter ungefär 3 månader så mådde jag super bra.
När magen började bli stor tyckte jag det var jätte jobbigt, hade ont, svårt att sova, svårt att vänta, svårt att böja sig. Ville inget hellre än att bli av med den där magen. men så var min mage ganska så enorm. Men nu saknar jag den lite.




Denna bild har jag nog lagt upp förut, men det är den senast tagna bilden. 3 dagar innan Thea föddes.
nackdelen med denna bild, är att man ser hur luden jag är på magen, haha. Det kom när magen började växta, men som tur var så försvann det nästan på en gång igen efter graviditeten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0