Thea Maria Wikner



I Lördags döptes Thea ute på Husarö.
Jag kände inte att jag hade så stor koll på dagen, vad som skulle göras, när allt skulle göras och hur det skulle göras, och som grädda på moset så var prästen sen.
Han kom med samma vaxholms båt som våra gäster, men det vart lite kul, det blev helt enkelt som det blev, och det blev riktigt bra.
Alla var kanon nöjda och tyckte det var ett jätte fint dop. Lite roligare än ett vanligt dop i tillhörande kyrka.
Det hade stått hela veckan att det skulle regna men det var sol hela dagen, precis när folk började åka hem så började det regna lite lite, men det var inte så farligt.
Så vi hade tur med vädret =)



Theas gäster!

mormor Birgitta & morfar Ulf
Gammel mormor Lilian
Gammel moster Ingrid & Krippe
Farfar Benny & farmor Maria
Gammel farmor Britt
Farbror Christopher
Jossan, Niklas, Stoffe & Anne-mai
Lillis, Elin & Meja
Niclas & Daniel
Jimmy, Mia & Minna
Eric & Hugo
Hasse

Tack så hemskt mycket ni som var med på Theas dag. Ni gjorde den kanon

Vi ville inte ha ett så stort dop, därav så få gäster.

Niclas Lidwall och Johanna Danielsson blev två stolta gudföräldrar =)


                                 

Jag, Thea och två av mina älsklingar


                                 

Thea med mamma, pappa och gudföräldrarna

                                   

Kläningen Thea döptes i är samma som jag, min bror Eric, min mamma och min moster använt. Mössan är efter någon släkting till mormor, kommer inte ihåg vem. men den är riktigt gammal. Sådant är lite kul..=)

Efter dopet bjöds det på pastasallad och tårta, Halva tårtan grädde och jordgubbar och andra halvan grön marsipan jätte fina var dom, Anne-mai och Jossan gjorde.

Efter när många hade åkt hem så åkte vi till Ingemarsö och käkade middag. Jag, mamma, pappa, daniel, Benny, Christoper, Jossan, Niklas, Anne-mai, Stoffe och Hugo.
Sedan var mamma och pappa barnvakt, så vi ungdomar ;) åkte en sväng tinn Finnhamn och sedan tillbaka till Husarö för att sjunga Sing star halva natten. Blev aldrig trött, men när klockan blev fyra så gick jag och la mig endå, kändes inte så bra att vara vaken så länge, och jag saknade Thea. Tog dock ett tag innan jag lyckades somna.
Resten av sällskapen var fulla och glada och var vakna till morgonen. Galningar... hehe

Har varit en super helg och Thea fick många fina dop presenter. Tack tack från oss och Thea =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket härligt dop

2008-08-15 @ 10:51:31
Postat av: Claire

Jätte fina bilder Stina. Synd att jag missade det. Jag är verkligen jätte ledsen över det. Men tack för inbjudan, och det kommer ju fler barn. Ska försöka skicka över dop presenten, för jag vet inte riktigt när jag kommer tillbaka till berga men vi får se =).

Love you, pussa Thea från mig och hälsa Daniel.

2008-08-25 @ 13:06:14
URL: http://clairee.blogg.se/
Postat av: Inkan

Vilka fina bilder det blev. Tack själva för en jätemysig dag. Nu väntar jag med spänning på bilder från USA resan. Kram Inkan

2008-09-20 @ 13:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0