Namngivningsfest



En vecka kvar till Theas namngivningsfest (dop), mycket som ska fixas och planeras.
Inbjudningarna är ute och dom flesta har vi fått svar utav
dopet sker ute på Husarö Lördagen den 9/8 på en strand. så vi får hoppas att det inte kommer att regna.
Hur ska ett dop gå till då egentligen. vad ska man ha för psalmer osv. är nog en av dom som är minst insatta i detta, jag ska genomföra det men har inte så stor koll på hur.
tur då att man kan få lite hjälp =)

Har sagt att jag inte vill ha en massa halsband och sparbössor från guldfynd till Thea, för jag vet själv att det är saker som aldrig kommer till användning.
Men något gullig halsband går självklart an..=) 
 
                                                                               Detta är gansla gulligt. Jag kommer ihåg ett halsband som jag själv fick när jag döptes, det var en lite roddbåt, jätte söt..
         

Finns massa roliga saker till dop nu mera.                                         
Dopklänning har vi en som mamma och moster först hade, sedan hade min bror den, och sist jag, Allas namn och datum står på den, så nu ska även Thea ha den. Lite roligt med någonting som alla har haft.
Tema ska inte bli rosa som det säkerligen ofta är då tjejer döps. det blir Lime. Så jag hade planer på att ge mig ut och söka upp en lime grön klänning och en sådan kan finnas någonstans.



                                                                              Lyckand minut.


                                                  Är det sant att jag håller ett barn på min arm

                                                       och ser mig själv i dess blick

                                                   att fjädrarna gnisyar och jorden är varm

                                                               och himmelen utan prick?


                                                      Vad är det för tid, vad är det för år,

                                                      vem är jag, vad bär jag för namn?

                                               Du skrattade knyte med solblekt hår,

                                                             hur fick jag dig i min famn?


                                                     Jag lever, jag lever! På jorden jag står

                                                                 Var har jag varit förut?

                                          Jag väntade visst miljoner år på denna enda minut.





Denna dopklänning hade inte varit helt fel till vårat dop, Den hade passar helt perfekt, men nu blir det inte någon ny, dels för att det redan finns en och för vi ska försöka få lite mera pengar till USA i september.


 




                                           Hoppas min Älskade Thea kommer få ett kanon dop!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0