En sväng till stan



Idag var Thea jag och majsan en sväng in till stan för majsan skulle köpa ett par stövlar.
Funderar på att snart skriva en insändare till någon tidning, folk är så fega från att öppna munen och tänker på ingen annan än dom själva.
VI kliver på tåget och på båda sidor sitter det folk på vagnplatsen, vi kommer in med vagnen och jag tittar på dom, båda tittar bort, sedan ber jag om lov att få ställa min vagn på vagnplatsen, dom tittar på varandra ungefär som " tänker du flytta dig eller ska jag behöva"
Samma sak på vägen hem, fast du kliver ena tjejen inte bort utan tar bort sin mini resväska för att jag ska få in vagnen.
När jag kliver på bussen som är på väg att bli full så sitter såklart folk på vagnplatserna igen, men dom på ena sidan flyttar sig när dom ser att jag kommer, och fram smiter en äldra dam och sätter sig, jag får be henne flytta lite så jag kommer in med vagnen och det för hon med en sur min.
Folk blir verkligen nästan rädda när man pratar med dom också, why??  tycker dom människor är farliga eller vad är det för fel egentligen??

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK??

Det är nästan jämt såhär på bussarna och tågen.
Fattar inte hur folk tänker egentligen?
Själv får man höra mycket om att "vi" med barnvagn bara tar för oss, men snälla någon, det är verkligen precis tvärtemot.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0