Stolt mamma

Hur kan man få så underbara barn egentligen? Även om dom driver en till vansinne ibland så är det verkligen tack vare dom som mitt hjärta slår.
Utan dom skulle jag inte ens kunna andas.

Och idag blev jag så stolt och rörd av Thea.
Hon hade simskola idag och dom övade bl.a. På att dyka.
Förra gången ville hon inte alls göra det.
Men denna gången gjorde hon det två gånger med hjälp av läraren Micke.
Säger att hon är jätte duktigt,
Thea säger: mamma blir du nöjd om jag dyker själv?
Jag: vad menar du?
Thea: ja blir du nöjd då mamma?
Jag: men lilla älskling jag är super nöjd, du dök jätte fint, men vill du dyka själv så gör det.
Thea: ja men blir du stolt över mig om jag dyker själv?
Jag ler, skrattat till, fäller några tårar, sedan sätter jag mig på poolkanten och säger, Thea jag är redan jätte stolt över dig, du är verkligen så duktig.
Thea ger mig ett stor leende går upp ur poolen och gör ett dyk helt själv.
Och inte bara för att det är min dotter jag pratar om, men för att vara 5 år gammal, dyka för första gången själv så gjorde hon verkligen ett helt perfekt dyk.
Hon är så grymt duktig i poolen.
Kan inte annat är fälla några tårar och känna mig som det stoltaste mamman i världen.
Kände mig som den stoltaste mamman i världen redan den dagen hon föddes, och hon gör saker varenda dag som påminner mig om hur stolt jag är över henne.

Älskade underbara Thea.
(Vill tillägga att hennes 5 års trotts äntligen är på väg över också, så nu får man se ännu mer av den där fina, snälla, omtänksamma Thea)

Tidigare idag gjorde hon blir sjuk stolt också. Hon åkte "karusell" nere i centrum för sina egna pengar. I bil karusellen bredvid thea satt en tjej och bara lekte, den åkte inte. Så Thea frågade mig om hon fick betala flickans åk.
Jag sa att det är hennes pengar och hon får göra vad hon vill för dom.
Så fort Theas åktur vad över gick hon runt och ha i 10kr för den andra lilla tjejen, och hon blev verkligen extremt glad.
Även då fälldes en tår ur mitt öga.
Mycket glädje tårar har det varit idag :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0