Skolval

Meja har fått plats på samma dagis som Thea går på.
Jag tycker om Montessori pedagogiken dock har jag inte tyckt om detta med föräldrakooperativ under åren pga många olika punkter.
Men barnen måste såklart få det bästa.

Godkände erbjudandet idag och hon ska börja 1 september.
Tycker egentligen att det är alldeles för tidigt men tror dessvärre det måste bli så pga Joels plugg och mitt jobb.

Thea's skolval är inte gjort ännu för jag är så extremt kluven, vore lättare om man kunde vara två som kunde diskutera och komma fram till ett riktigt val men så är inte fallet så det gäller att jag väljer rätt nu.

Förstahandsvalet från börjar var att Thea skulle fortsätta i Montessori, men fels så trodde jag att gick man på deras dagis så gick man automatiskt över till skolan som det var förr, men Nix var visst kö system vilket en annan förälder berättade för ett år sedan.
Tack för informationen!
Så Thea har dels inte blivit erbjuden någon plats ännu men hon vägrar dessutom att gå där, har ingen aning om varför, men hon vill verkligen inte.
Lutar åt söraskolan, den har tydligen blivit mycket bättre.
Österskärsskolan har också varit på tal,
Snart dags att bestämma.
Och jag som har en extremt jobbig beslutsångest, har jag äntligen lyckats bestämma mig för något så mår jag dåligt av valet länge.

Blir nog att rätta sig lite efter vilka andra barn som kommer gå vart och vilka Thea helst vill gå med.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Då kommer Meja och Sophia gå tillsammans på Aquarius, hon börjar i Augusti :)

2014-02-04 @ 20:52:22
URL: http://www.livethosmig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0