Årets Vasalopp på dagis

Imorse var det dags för årets Vasalopp på dagis.
Förra året var det nästan för mycket snö och i år var det nästan ingenting.
Det som var va nästan mera som is än snö, men det fick förvånansvärt bra endå, så det var tur :)

Först åkte dom några varv på ängen, sedan blev det störtlopp i backen.
Thea var den som höll på längst, dom andra barnen tröttnade en efter en, men inte Thea hon ville upp igen och igen och igen.
Riktigt duktig, två åk gjorde hon stående och åkte nästan in i grinden,
Vad ska det bli av henne, skidstjärna eller simstjärna?
Himla duktig är hon. Sport verkar va lite hennes grej.

Jag hade inte riktigt klätt mig för att stå ute, hade tänk åka hem efter jag lämnat, men Thea ville så gärna att jag skulle vara med, så nästan två timmar senare var jag så kall, och nu äntligen efter att jag försökt värma mig i 3 timmar så är jag varm.
Lagom tills det är dags att bege sig iväg igen för att hämta Thea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0